Dat Volkswagen voor zijn kampeerversie afstapt van de utilitaire Transporter-basis (de Multivan is écht wel een personenwagen) is niet de enige traditie waarmee wordt gebroken. Ook de indeling binnenin ziet zich veranderd. Om plek te maken voor een tweede schuifdeur werd het keukenblokje – dat traditioneel de hele linkerflank inpalmde – drastisch ingekort. Met uiteraard eveneens een andere inplanting van kasten (de koelkast lijkt nu een schuif), tafel en kookgerei. Wat dat laatste betreft, worden in de California Concept de gasbekkens trouwens geruild voor een inductieplaat.
De tweepersoonsachterbank-uit-één-stuk verwordt nu tot twee aparte zetels. Waardoor de California dus wel een strikte vierzitter blijft. Je kan dat meubilair wel nog altijd transformeren in een bed, net zoals je ook het dak nog altijd kan opklappen voor of meer hoofdruimte of een bijkomende slaapkamer.
Aan de stekker
Dat VW opteert voor de lange versie van de T7, opent trouwens ook technisch een aantal deuren. De Multivan bestaat nu namelijk ook als plug-inhybride. Het is niet helemaal duidelijk (lees: officieel) of de Duitsers die aandrijfvorm zullen aanbieden in de in 2024 verwachte productieversie van de nieuwe California. Maar aangezien deze Concept met een bijkomende oplaadpoort wordt voorgereden én concurrent Ford zijn net wereldkundig gemaakte Transit Custom Nugget ook aan zal bieden als stekkerhybride...
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!