De Polestar Engineered-versies van de Volvo S60/V60 T8 behoren tot de top van het portfolio. Ze maken gebruik van een plug-inhybride aandrijfgeheel dat een 2 liter-turbobenzine van 318 pk/430 NM combineert met een elektromotor van 87 pk/240 Nm, goed voor een systeemvermogen van toch 405 paarden. Schakelen doe je via de Geartronic-achttrapsautomaat, die Polestar flink onder handen genomen heeft. De batterijen hebben een capaciteit van 11,6 kWh, wat volstaat om 48 kilometer emissieloos te overbruggen.
Echt sportief
Het blijft niet bij aanpassingen aan de aandrijflijn, want Polestar heeft ook het onderstel onder handen genomen. Dan hebben we het onder meer over specifieke dempers van Öhlins, over een speciale stabilisatorstang tussen de voorwielen en over vergulde Brembo-remklauwen. De Volvo S60/V60 Polestar Engineered staan op 19- of 20-duimsvelgen met Y-vormige spaken. Alle modificaties zorgen ervoor dat de door Polestar Engineered aangepakte S60 T8 in 4,4 seconden van 0 naar 100 km/u sprint, de V60 heeft 0,2 tellen extra nodig. Rest het prijskaartje: de S60 kost 65.550 euro, de V60 70.600 euro.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!