De V90 bi-fuel wordt gebouwd in de Volvo-fabriek in Torslanda en gaat daarna naar Westport, het bedrijf waar de Zweden mee samenwerken voor hun aardgasauto’s. Deze versie die op benzine en aardgas werkt is ontwikkeld op basis van de T5-variant. Onder de motorkap vinden we dus een 2.0-turboviercilinder met 254 pk en 350 Nm aan koppel, die uitsluitend wordt geleverd in combinatie met een achttrapsautomaat van Aisin.
18 kilo gas
In vergelijking met de benzineversie wordt de V90 bi-fuel uiteraard uitgerust met een extra tank om het aardgas op te slaan. Die laatste kan tot 18 kilo gas bevatten, wat volgens Volvo volstaat voor een rijbereik van 400 kilometer. De auto behoudt daarnaast zijn benzinetank met een inhoud van 55 liter, zodat het bereik indien nodig nog kan worden uitgebreid. De officiële verbruikscijfers zijn nog niet bekend, maar Volvo belooft dat die vergelijkbaar zouden blijven met die van de huidige V70 bi-fuel. Dat betekent een CO2-uitstoot van 125 g/km op CNG en 40 g/km wanneer hij op biogas rijdt.
Deze nieuwe motorversie is verkrijgbaar met dezelfde uitrustingsniveaus als de andere varianten van de nieuwe Volvo V90. De Belgische instapprijs is 58.450 euro.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!