Na de ID.3 en de ID.7 Tourer is het nu de beurt aan de Volkswagen ID.Buzz om in het GTX-bad te springen. Het elektrische VW-busje krijgt twee motoren, samen goed voor een systeemvermogen van 340 pk. Die power zorgt ervoor dat de ID.Buzz GTX aan 6,5 seconden genoeg heeft om van 0 naar 100 km/u te sprinten. Dat is haast net zo snel als een VW Golf GTI...
Belangrijker is het toegenomen trekvermogen, want als GTX mag de Volkswagen ID.Buzz tot 1,8 ton trekken. Of 1,6 ton, als je voor de versie met langere wielbasis en zeven zitplaatsen zou gaan. Houdt de gewone GTX het bij een batterij van 79 kWh, dan grijpt de XL-variant naar een accupakket van 86 kWh. Naar het rijbereik blijft het evenwel raden, volgens Wolfsburg is de WLTP-homologatie nog niet rond.
Die GTX-behandeling bezorgt de VW ID.Buzz ook een specifieke look, met specifieke bumpers en sportieve designaccenten (voor zowel het koetswerk als het interieur, zoals het stuur en de stoelen). Het elektrische busje stat standaard op 19-duimsvelgen, maar optioneel kan je tot 21 duim gaan. De koetswerktint Cherry Red is exclusief voor de GTX. De bestellingen worden in de loop van deze zomer geopend, de eerste exemplaren zouden tegen de herfst van 2024 geleverd worden.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!