De Passat en de Golf hebben hun Alltrack-versie, de Multivan heeft recht op een PanAmericana-uitvoering. Die wil het comfort van een Multivan koppelen aan de terreinkwaliteiten van een SUV. De PanAmericana onderscheidt zich uiterlijk aan de hand van een eigen stijl. Zo heeft hij donkere achterste ruiten en ledverlichting achteraan, een Highline-radiatorrooster en het PanAmericana-logo ter hoogte van zijn B-stijl.
Goed beschermd
De PanAmericana schuwt het terrein niet, want hij is gebaseerd op een Multivan 4Motion (vierwielaandrijving) die 20 millimeter hoger op zijn poten staat en uitgerust werd met specifieke velgen van 17 duim, specifieke voor- en achterbumpers, beschermingsplaten voor- en achteraan en voor de dorpels en een folie die de flanken moet beschermen tegen opspringende steentjes. De PanAmericana zal dus voornamelijk outdoorprofessionals aanspreken, en bij uitbreiding ook moderne avonturiers.
Speciale bekleding
De vloerbekleding van deze indrukwekkende Transporter kan tegen een stootje, een voordeel bij het vervoeren van mountainbikes, snowboards en zelfs motorfietsen. Om die laatste in de auto te krijgen is een specifieke oprijplaat beschikbaar, maar dan moeten wel de achterstoelen worden verwijderd. Niets nieuws onder de zon wat de aandrijfgehelen betreft. Zo maakt de Multivan gebruik van de 2.0 TDI of de 2.0 TSI, afhankelijk van de markt. De prijs voor de Belgische markt kennen we op dit ogenblik nog niet.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!