We hoorden eerder over Project Thunderball, maar intussen heeft Wiesmann ook officiële foto's van de elektrische roadster. Zoals we van de Duitse ambachtslui gewend geraakt zijn, knipoogt het koetswerkdesign graag naar het verleden. Maar met de gebruikte EV-technologie kijkt Wiesmann gretig naar de toekomst. De door het Duitse Roding Automobile ontwikkelde aandrijflijn combineert twee elektromotoren, goed voor een systeemvermogen van 671 pk en een gecombineerd maximumkoppel van 916 Nm. Die elektrische power wordt op het asfalt gezet door de achterwielen. De sprint van 0 naar 100 km/u neemt niet meer dan 2?9 seconden in beslag.
Het elektrische aandrijfgeheel van de Wiesmann Project Thunderball rekent op een batterijpakket met een capaciteit van 83 kWh, wat zich vertaalt in een rijbereik van ongeveer 500 kilometer. Dankzij de 800V-architectuur kan de elektrische Wiesmann zijn accu's opladen aan 300 kW. Ondanks de zware batterijen zet deze roadster niet meer dan 1,7 ton op de weegschaal. Een regeneratief remsysteem met vijf verschillende recuperatiemodi simuleert motorrem, wat zowel de controle moet verbeteren als het rijplezier stimuleren.
Nu nog wachten op de productiestart, de prijszetting en de eerste leveringen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!