De facelift van de Fiat 500X brengt drie nieuwe koetswerkkleuren voor de SUV (Metallic Bluejeans of Donatello Bronze als optie en Cappuccino Beige in het standaardaanbod), naast nieuwe beschermingsplaten voor de versie Off-Road Look. Verder zien we nieuwe, lichtmetalen 17-duimvelgen. Aan boord heeft de Italiaan recht op nieuwe stoelen en een verbeterde afwerking voor de middentunnel. Om met zijn tijd mee te gaan, kan de 500X voortaan worden uitgerust met een adaptieve snelheidsregelaar, een waarschuwing voor het overschrijden van een witte lijn en een waarschuwing voor naderend dwarsverkeer bij het achteruit rijden. De grootste wijzigingen zijn in het motorenpalet te vinden.
Nieuwe instapversie
De catalogus van de 500X begint met de 1.3 MultiJet 95 pk en de 1.6 eTorq 110 pk, twee minder krachtige motoren om de SUV aantrekkelijker te maken. Temeer omdat die viercilinders ook verkrijgbaar zijn als Off-Road Look (Cross en Cross Plus). Ander nieuws voor het aanbod is de optionele gerobotiseerde versnellingsbak met dubbele koppeling voor de 1.6 MultiJet (diesel) van 115 pk in combinatie met tweewielaandrijving. Maar Fiat blijft nog steeds de keuze bieden tussen twee of vier aangedreven wielen en heeft ook nog altijd een negentrapsautomaat in het aanbod.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!