X-Bow GT
De hoekige KTM X-Bow blijft een buitenbeentje in de autoscène. Een tot in het extreme kaalgeplukte auto, of eerder een monsterachtige kart, voorzien van een Dallara-onderstel van koolstofvezel met een WP-ophanging. Voor de aandrijving tekent een viercilinder uit de Volkswagen-stal, die in het geval van de in Brussel getoonde GT-versie 285 pk en 420 Nm ontwikkelt... voor een auto van ongeveer 800 kilogram. Het doel: pure sensaties combineren met een buitengewoon sportief karakter, trouw aan de filosofie achter de motorfietsen van het Oostenrijkse merk. De GT-versie van de X-Bow vergt iets minder toegevingen van zijn inzittenden en beschikt over een dak, comfortabeler zittende stoelen, een geoptimaliseerde ventilatie en enige bagageruimte. Daarmee wordt deze gran turismo-versie iets minder hardcore, zonder echter afbreuk te doen aan de sensaties achter het stuur. Bovendien is hij een pak gebruiksvriendelijker: een plotselinge regenbui hoeft het plezier niet meer te vergallen, terwijl je ook niet langer een helm hoeft te dragen om de wind te moeten trotseren.
Ontdek waar dit merk zich op het salon bevindt dankzij ons interactieve plan
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!