De conceptcar i-TRIL die in Genève wordt voorgesteld is uitgerust met Toyota’s Active Lean-technologie. Dat betekent dat hij door een gewricht tussen de achteras en de rest van de auto heel het koetswerk met de voorwielen kan laten kantelen terwijl de achterwielen constant recht op de grond staan. Dat levert hem volgens zijn bedenkers een onmiskenbaar rijplezier op. In die mate dat Toyota denkt dat bestuurders zich in de toekomst zodanig gaan amuseren dat ze de zelfstandige rijfunctie liefst nooit gebruiken, al zit die er wel op.
Geen pedaal
Aan boord is geen pedaal te vinden. Het grappige autootje laat zich bedienen via hendels links en rechts die vergelijkbaar zijn met de joysticks van een gameconsole. Het interieur is in een 1+2-configuratie opgedeeld. Toyota benadrukt dat er plaats is voor drie volwassenen. De i-TRIL is net 3 meter lang en 1,51 meter breed. Dankzij zijn kantelsysteem heeft hij aan 4 meter genoeg om rechtsomkeer te maken.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!