Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nostalgie / Citroën stopt met de hydropneumatische ophanging

Geschreven door Olivier Duquesne op 08-06-2015

Zestig jaar lang - sinds de DS - was de hydropneumatische ophanging het uithangbord voor de grotere en/of prestigieuzere Citroëns. Tot nu, want de constructeur gaat de technologie opgeven.

Ook interessant: Citroën belooft een origineel design

 

Citroën-liefhebbers van het eerste uur zitten in zak en as nu hun merk heeft aangekondigd te stoppen met zijn hydropneumatische ophanging. Daarmee wordt de huidige C5 dus de laatste Citroën ooit die met deze technologie werd aangeboden. In deze tijden van elektronisch gestuurde ophangingen lijkt er geen plaats meer voor de hydropneumatische ophanging - zeker buiten Frankrijk is er amper vraag naar. En om rentabiliteitsredenen moest Citroën nu eenmaal keuzes maken. De ommezwaai leek al genomen met de komst van de eerste DS-modellen, waarvan geen enkele een hydropneumatische ophanging heeft.

De legendarische DS uit 1955 maakte van Citroëns hydropneumatische ophanging een begrip, en sindsdien deed deze originele architetuur met gasgevulde bollen in plaats van klassieke veer-dempercombinaties ook dienst in de GS, CX, BX, XM, Xantia en C6. Allemaal auto's die in hun tijd bekendstonden voor hun uitmuntende veercomfort.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten