Onder de Works V8-noemer kon de Land Rover Classic Defender de jongste jaren een heleboel restomodachtige varianten verwelkomen. En dankzij het Works Bespoke-programma worden die geïsoleerde projecten nu echt gestroomlijnd. Geen gelimiteerde Daktari, Islay of Trophy meer, voortaan is de klant echt koning. Je kan kiezen uit alle laktinten uit de Heritage-, de Contemporary-, de Premium- en SV Metallic-assortimenten, die je kan combineren met een heleboel designdetails en off-roadaccessoires. Ook binnenin kan je alle kanten op, inclusief moderne multimediatoepassingen.
Aan de basis wordt net geraakt: Land Rover Works Bespoke begint nog steeds met een grondig gerestaureerde Defender - een 90 of een 110 die gebouwd werd tussen 2012 en 2016. Ze krijgen een aangepaste ophanging (met verbeterde remmen) en een atmosferische V8-krachtbron: een 405 pk en 515 Nm sterke 5 liter-krachtbron die schakelt via een ZF-achttrapsautomaat. De korte overbrenging zorgt ervoor dat de sprint van 0 naar 100 km/u niet meer dan 6 seconden hoeft te duren, maar ook dat de topsnelheid blijft hangen op een 170 km/u.
Prijskaartje van zo'n Works Bespoke Land Rover Classic Defender? Reken (omgerekend) op een 225.000 euro voor de 90 en 245.000 euro voor de 110.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!