Ze hebben zeker met het idee gespeeld. Denk maar aan de Subaru BRZ STI Concept uit 2011 of aan de Subaru BRZ STI Performance Concept uit 2015. Toch is die sportievere versie nooit werkelijkheid geworden. STI Performance Parts, verder wil Subaru niet gaan.
LEES OOK Officieel: tweede generatie Subaru BRZ (2022)
Een STI-variant met blazende turbomotor en agressief spoilerwerk zou het wat Japanse merk nochtans goed doen. Zoals bewezen wordt door deze digitale render van Avanti Design op basis van de tweede generatie Subaru BRZ.
Drukvoeding en 300 pk
Het hoeft niet moeilijk te zijn. Een Subaru BRZ STI heeft geen nood aan vierwielaandrijving, slimme elektronica of ontelbare rijmodi. Een dikke turbomotor, een 300-tal pk, een verlaagd sportonderstel en wat spoilerwerk volstaan om de hoogdagen van de Impreza WRX weer tot leven te wekken. Desnoods gooi je er dan een setje gouden velgen tegenaan, moesten de echte nostalgici niet al lang overstag gegaan zijn. En voor je het weet, heb je een sportwagentje dat veel krachtigere, veel duurderde en veel complexere sportievelingen de zweep geeft.
Bekijk die digitale creatie van Avanti Design.... Oogt geweldig, toch? Maar zo'n Subaru BRZ STI past niet binnen de toekomstplannen van de Japanse constructeur vandaag die zich liever vereenzelvigd met SUV's, met veiligheid en met elektrische modellen. En rationeel valt daar geen speld tussen te krijgen. En toch... Kijk naar al de talrijke GR-sportmodellen die Toyota tegenwoordig telt en je hoopt stiekem dat een Subaru BRZ STI toch waarheid wordt. En die mag er zo uitzien, jawel.
Bron: Avanti Design (Instagram)
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!