Het elektrisch offensief van BMW komt stilaan op gang. Dit jaar nog verwachten we de iX3, volgend jaar komen de iNext en de productieversie van deze Concept i4. Deze conceptcar is de voorbode op een volledig elektrische 4 Reeks Gran Coupé, maar het visuele onderscheid met het uiteindelijke productiemodel is bijzonder beperkt. De afgesloten niergrille dient bijvoorbeeld niet langer als koelsleuf, maar zitten de sensoren voor autonome rijfuncties erin verwerkt.
De BMW i4 krijgt een batterijpakket met een capaciteit van 80 kWh, wat garant zou staan voor een WLTP-rijbereik van 600 kilometer. Met een 150 kW-lader moet je aan 35 minuten genoeg hebben om de batterijen op 80% van hun totale capaciteit te brengen. De elektromodule van de i4 zet 531 pk op de achterwielen en zou in staat zijn zijn om de elektrische Gran Coupé in 4 seconden van 0 naar 100 km/u te helpen. De topsnelheid bedraagt "meer dan" 200 km/u.
Voor de bestuurder
Binnenin hecht BMW nog belang aan het zelf rijden door de twee schermen, die nu in één behuizing zitten, naar de bestuurder te richten. Alle instellingen en functies zitten trouwens vervat in de displays, waardoor je nog maar amper knoppen terugvindt in het interieur. Tenslotte is er nog het geluid van de Concept i4, dat is samengesteld samen met Hans Zimmer, al kunnen we uit de vage beschrijving niet afleiden hoe hij eigenlijk klinkt. Nog een jaartje geduld dan maar.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!