Borgward stelt, naast de BX5, de Projekt BX6 TS voor, een "buitengewoon sportieve" variant van de BX5, die meer bepaald de daklijn van een coupé overneemt. En door de manier waarop de sportieve SUV voorgesteld wordt, lijkt de BX6 zeer dicht bij de productiefase te staan. De BX6 zal zich evenwel net als de BX5 onder de grote BX7 positioneren, terwijl hij zich onderscheidt door een meer geëvolueerd aandrijfgeheel, dat geen gebruikmaakt van een 1.4-turbo op benzine, maar van een tweeliter met 272 pk. In combinatie met de elektromotor van 150 pk ligt het gecombineerd vermogen dan ook een stuk hoger, terwijl hij ook een volledig elektrische rijmodus aanbiedt – het rijbereik is echter nog niet bekend. Toch verleidelijk mogen we zeggen.
Asfaltgericht
Borgward kondigt aan dat de BX6 TS ook een weggedrag op zeer hoog niveau aanbiedt en dat het onderstel regelbaar en uitgekiend is, meer bepaald door de adaptieve schokdemping, een stevig remsysteem en een direct stuur. Roland Sternmann, verantwoordelijke bij Borgward, verklaart dat op het vlak van design "ons DNA in volle ontwikkeling is en dat het blijft evolueren om het imago van ons merk te versterken. Aan de ene kant zullen we de typische elementen behouden, zoals ons achthoekig radiatorrooster met zijn diamantlogo, en langs de andere kant zullen we elk model zijn eigen karakter geven".
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!