Het Amerikaanse Buick heeft aangekondigd dat het tegen 2030 enkel nog elektrische modellen zal verkopen. Om die boodschap kracht bij te zetten, maar ook om zijn nieuwe designstijl te tonen, heeft de General Motors-dochter de Wildcat EV Concept voorgesteld, die in één moeite door het nieuwe logo van het merk introduceert. De naam Wildcat is alleszins niet nieuw, want die wordt al sinds de jaren 50 gebruikt voor conceptcars van het merk.
De Buick Wildcat EV Concept is een sportieve 2+2-coupé met een erg expressieve look. Hoewel het dus om een volledig elektrische auto gaat, valt die in de eerste plaats op door zijn grote, laag geplaatste en trapeziumvormige grille met horizontale spijlen. De koplampen maken gebruik van microledtechnologie.
Van opzij trekken de grote 'turbinevelgen' met 18 spaken de aandacht, evenals de brede heupen. De deuren openen klassiek, maar een deel van het dak scharniert daarbij naar boven om de instap te vergemakkelijken. Achteraan zien we grote lichtblokken die doorlopen tot boven aan de achterruit.
Jet Age
Het interieur oogt tegelijk warm en modern, maar doet net als de wielen ook terugdenken aan het jet age-tijdperk. De user interface maakt niet alleen gebruik van artificiële intelligentie, maar ook van biometrie en... aromatherapie. Wanneer de auto bijvoorbeeld detecteert dat de hartslag van de bestuurder de hoogte ingaat, kan hij bijvoorbeeld automatisch de sfeerverlichting aanpassen, de massagefunctie van de stoelen activeren en kalmerende geuren verspreiden.
De Wildcat EV Concept ziet er best geslaagd uit, maar zal dus niet rechtstreeks tot een productiemodel leiden. En dat zal dan wellicht enkel voor de Amerikaanse markt zijn. Tenzij moederhuis General Motors effectief terugkeert naar Europa, maar àls dat gebeurt, is nog niet beslist met welke merken dat zal gebeuren.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!