Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

prototype / De herrijzenis van Hispano Suiza in Genève

Geschreven door David Leclercq op 04-03-2019

Een onafhankelijk bedrijf heeft een poging gedaan om Hispano Suiza te doen herleven op het salon van Genève 2019. Het model krijgt de vorm van een grote coupé met retrolijnen, maar uitgerust met een volledig elektrische motor.

Om juridische redenen wordt het model niet Hispano Suiza genoemd, maar Carmen. Deze GT zal in elk geval worden voorgesteld op het komende salon van Genève 2019 op 5 maart. De auto zou een extreem vermogen en het comfort van een Bentley kunnen voorleggen. De eerder compacte tweezitter (4,7 m lang) zal worden aangedreven door twee elektrische motoren (een per achterwiel) met een totaalvermogen van 1020 pk op een gewicht van 1690 kg. Een pk-gewichtsverhouding die hem in staat zou stellen om de 0-100 km/u in minder dan 3 seconden af te leggen volgens waarnemers.

Onafhankelijk

De auto is ontworpen voor QEV Technologies, een bedrijf gevestigd in Barcelona, dat onderzoek en ontwikkeling levert voor elektrische voertuigen. Dit bedrijf beheert ook het Mahindra-team in de Formule E. Daar wordt deze Carmen ook gebouwd. Elke 510 pk sterke motor wordt van stroom voorzien door het accupakket bestaande uit 700 cellen en een capaciteit van 80 kWh. De aandrijflijn en de batterij worden vloeistofgekoeld via drie radiatoren aan de voorkant. De autonomie wordt officieel aangekondigd op 400 theoretische kilometers.

Geïnspireerd

De Carmen is ontworpen om “agressiviteit en elegantie te combineren”. Zo is hij vooral geïnspireerd op de H6C Dubonnet Xenia uit 1938 (zie foto). Aerodynamica zou een grote zorg zijn geweest in het ontwerp met een luchtweerstandcoëfficient van 0,33. Wat niet uitzondelijk lijkt, gezien de Tesla Model 3 0,23 haalt... Maar het is in elk geval beter dan een Porsche 918 Spyder. Te ontdekken op 5 maart.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten