De elektrische Chrysler Airflow Concept die de Amerikaanse constructeur voorstelt op de 2022 Consumer Electronics Show in Las Vegas staat voor een nieuwe start. Hoewel er met geen woord over een productieversie gesproken wordt, verpersoonlijkt de Airflow de ambitie om een radicale EV-switch te maken.
Momenteel bestaat het Chrysler gamma uit de hopeloos voorbijgestreefde 300 en de evenmin okselfrisse Pacifica, een monovolume die in 2016 in de sporen trad van de destijds ook in Europa verkochte Chrysler (Grand) Voyager. In 2025 moet Chrysler klaar zijn met een 100% elektrisch productiemodel, tegen 2028 zou het modelaanbod nog enkel elektrische auto's tellen. Dat is althans de strategische lijn die de overkoepelende Stellantis-groep voor Chrysler uitgestippeld heeft.
STLA-technologie
De Chrysler Airflow Concept zou op het STLA Medium-platform van Stellantis staan, dat momenteel ontwikkeld wordt voor de premium merken van het autoconcern. Deze conceptcar krijgt twee elektromotoren van elk 150 kW, goed voor een syteemvermogen van dik 400 pk. Het niet nader omschreven accupakket belooft een rijbereik van ongeveer 600 kilometer. Eerder leerden we dat de STLA Medium-modellen over batterijen met een capaciteit tussen de 87 kWh en de 104 kWh zouden beschikken.
>> Lees ook - De nieuwe elektrische strategie van Stellantis
De kans dat de Chrysler Airflow in 2025 ook in Europa verkocht zal worden, schatten we laag in. Maar de gebruikte EV-technologie komen we natuurlijk wel tegen op de elektrische auto's van de Stellantis-groep die wel beschikbaar worden in onze contreien. Dan denken we onder meer aan de EV-modellen van Alfa Romeo, DS en Lancia.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!