De vorm van de auto is bepaald door de mechanische en technologische keuzes die de ingenieurs hebben gemaakt. Zo is het hele aandrijvingsgeheel onder de vloer aangebracht. Daardoor komt de wielbasis van 2,95 meter volledig ten goede aan de interieurruimte. Zoals elke zichzelf respecterende concept heeft deze EcoVoyager naar achteren openzwaaiende achterdeuren. De elektromotor van 268 pk wordt gevoed door een lithium-ionbatterij van 16 kWh die zich via de stekker laat opladen en die wordt aangevuld door remenergie te recupereren. Toch geraakt de auto daarmee slechts 65 kilometer ver. Om het rijbereik te vergroten, kreeg de EcoVoyager daarom een brandstofcel mee die waterstof omzet in elektriciteit. De H2 wordt onder een druk van slechts 70 bar opgeslagen in een tank onder de vloer en maakt dat de auto slechts na 500 kilometer weer moet bijtanken. De EcoVoyager spurt naar 100 km/h in slechts 8,8 seconden en haalt een topsnelheid van 185 km/h.
Foto's: Sébastien Mauroy & constructeur
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!