Op het Salon Autonomic Paris heeft Citroën een door PIMAS omgebouwde Ami gepresenteerd, aangepast aan mindervaliden met een motorische handicap die een rolstoel nodig hebben om zich te verplaatsen. De rolstoel kan op de passagiersstoel van de elektrische nanowagen gezet worden. Of op een speciale steun op de achterzijde, mocht de rolstoelgebruiker onderweg zijn met een begeleider.
LEES OOK Citroën Ami nu ook als Fiat Topolino
Nu gaat de door specialist PIMAS uitgevoerde modificaties aan de Citroën Ami verder dan het transport van de rolstoel. Zo wordt de de hoek waaronder de deuren openen vergroot, is er apparatuur aanwezig om de bestuurder te helpen met het overstappen in en uit de rolstoel, wordt er een bal om het stuur gemonteerd om het rijden te vereenvoudigen en kan je nu ook met je handen remmen en accelereren.
Rijbereik, laden en prestaties?
Aan de technische basis van de elektrische Citroën Ami raakt Pimas niet. Dan hebben we het over een elektrische aandrijflijn die een elektromotor van 8,2 pk combineert met een accupakket van 5,5 kWh. Reken op een rijbereik van ongeveer 75 kilometer. Het accupakket laad je op via een standaard stopcontact op 220 volt, een operatie die ongeveer 4 uur in beslag neemt.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!