Peugeot Sport maakt een snelle sportversie van de 508, gezegend met een hybride aandrijfgeheel die een 1,6 liter-turbomotor van de Puretech-familie koppelt een lithium-ionbatterij van 11,8 kWh. Dat accupakket voorzien twee elektromotoren van de nodige stroom. Die op de vooras ontwikkelt 110 pk en die achteraan is goed voor nog eens 200 paarden. Het gecombineerde maximumkoppel piekt op 500 Nm. En dat levert interessante prestaties op.
De Concept 508 Peugeot Sport Engineered, zoals deze op het autosalon van Genève debuterende wagen officieel heet, heeft aan 4,3 seconden genoeg om van 0 naar 100 km/u te sprinten en haalt spelenderwijs een topsnelheid van 250 km/u. Toch blijft de uitstoot steken om 49 gram CO2 en bedraagt het elektrische rijbereik 50 kilometer.
Aerodynamica
Om dat prestatiepotentieel in goede banen te leiden, zegent Peugeot Sport de Concept 508 HYbrid met een specifieke onderstelset-up. De verlaagde sportophanging krijgt een aangepaste demping en een breder spoor (24 mm voor- en 12 mm achteraan), een scherpere stuurinrichting voor een nauwkeurig rijgedrag, aerodynamisch verfijnde 20-duimsvelgen met Michelin Pilot Sport 4S-banden (245/35) en een opgewaardeerde remmenset (380 mm vooraan, vier zuigers en vaste klauwen).
Ook het koetswerk en het interieur genieten een flinke make-over. Het slanke lijnenspel van de Peugeot 508 krijgt het gezelschap van een opengewerkte voorbumper met grotere koelopeningen, terwijl allerlei flapjes en andere uit koolstofvezel vervaardigde vleugels de luchtstroom optimaliseren. De achterkant doet het zonder spoiler, daar de diffusor voldoende neerwaartse kracht ontwikkelt. Binnenin raken het alcantara en het leder verstrikt in gele stiksels.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!