Op het salon van Frankfurt stelt Honda het protoype voor van de hybride CR-V die in 2018 op de Europese markt wordt verwacht. De SUV gaat trouwens een nieuwe generatie in en de conceptcar toont ons al hoe die eruit gaat zien. Hij wordt langer, breder en hoger en volgt de nieuwe stijlcodes van het merk. Onder de motorkap zit het grootste nieuws hem in de hybride oplossing. Die moet de dieselversie vervangen, die uit het aanbod verdwijnt. Daarnaast komt er nog een 1.5 i-VTEC turbobenzinemotor, die naar keuze aan een continu variabele transmissie (CVT) of een manuele zesversnellingsbak is gekoppeld.
3 motoren
De hybride CR-V gebruikt een 2.0 i-VTEC-viercilinder die volgens de Atkinson-cyclus werkt en combineert die met twee elektromotoren. Een daarvan drijft de auto aan, de andere dient enkel als elektrische generator. De verbrandingsmotor is er zowel om de auto aan te drijven als om stroom op te wekken. Meer details geeft Honda nog niet, tenzij dan dat de sturing van het geheel verloopt via het i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive). Dat berekent het brandstof- en elektriciteitsverbruik en kiest automatisch voor één van de drie rijmodi (elektrisch, hybride of enkel op fossiele brandstof).
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!