De ene Integra is de andere niet. Al is het vooral de confrontatie met het verleden die de moderne reïncarnaties zo zwaar valt. Daar wil de Honda Racing Corporation iets aan doen met deze HRC Prototype op basis van de Acura Integra Type S. Het gaat om een heleboel zogeheten "Performance Parts" die vroeg of laat in productie zouden kunnen gaan, een beetje naar het voorbeeld van pakweg BMW en zijn optionele M Performance-onderdelen.
Opvallend: HRC heeft het over een prototype, niet over een conceptcar. En dat is geen toeval, want alle Performance Parts zouden daadwerkelijk voor extra performance moeten zorgen. En dan hebben we het een keertje niet over de aandrijflijn, al krijgt de uit de Civic Type R bekende 2 liter-turbobenzine van deze Acura Integra Type S wel een grotere intercooler, een setje oliekoelers en een gemodificeerde aandrijflijn.
Extra performance
Je herkent de Indigo Yellow Pearl gespoten Acura Integra Type S HRC Prototype aan zijn aerodynamisch geoptimaliseerde koetswerk dat extra koelsleuven in de voorbumper en op de motorkap combineert met een heleboel spoilerwerk, gaande van de splitter onder de neus tot de verstelbare vleugel op de achterklep. Ze zorgen voor extra neerwaartse druk en meer stabiliteit, vooral aan hoge snelheden en tijdens het remmen.
Deze Acura Integra Type S HRC Prototype staat bovendien op een met anderhalve centimeter verlaagd sportonderstel met een instelbare stabilisatorstang waarmee je het camber zou kunnen aanpassen. Voor extra grip zorgen de Pirelli PZero Trofeo R-banden, die geplooid worden rond knappe 19-duimsvelgen die zich vullen met verbeterde remmen. De Honda Racing Corporation schaafde bovendien 90 kilogram weg, onder meer door het gebruik van lichtgewicht onderdelen uit koolstofvezel en door het verwijderen van de achterbank. Let ook op de knappe Recaro-stoeltjes...
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!