Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

prototype / HRC doet oude Honda Integra Type R herleven

Geschreven door Klaas Janssens op 20-08-2024

De Honda Racing Corporation heeft zich over de nieuwe Acura Integra Type S gebogen, in een poging om de magie van de oude Type R te vinden. Of dat ook gelukt is?

De ene Integra is de andere niet. Al is het vooral de confrontatie met het verleden die de moderne reïncarnaties zo zwaar valt. Daar wil de Honda Racing Corporation iets aan doen met deze HRC Prototype op basis van de Acura Integra Type S. Het gaat om een heleboel zogeheten "Performance Parts" die vroeg of laat in productie zouden kunnen gaan, een beetje naar het voorbeeld van pakweg BMW en zijn optionele M Performance-onderdelen.

Acura Integra Type S HRC Prototype

Opvallend: HRC heeft het over een prototype, niet over een conceptcar. En dat is geen toeval, want alle Performance Parts zouden daadwerkelijk voor extra performance moeten zorgen. En dan hebben we het een keertje niet over de aandrijflijn, al krijgt de uit de Civic Type R bekende 2 liter-turbobenzine van deze Acura Integra Type S wel een grotere intercooler, een setje oliekoelers en een gemodificeerde aandrijflijn.

Extra performance

Je herkent de Indigo Yellow Pearl gespoten Acura Integra Type S HRC Prototype aan zijn aerodynamisch geoptimaliseerde koetswerk dat extra koelsleuven in de voorbumper en op de motorkap combineert met een heleboel spoilerwerk, gaande van de splitter onder de neus tot de verstelbare vleugel op de achterklep. Ze zorgen voor extra neerwaartse druk en meer stabiliteit, vooral aan hoge snelheden en tijdens het remmen. 

Acura Integra Type S HRC Prototype

Deze Acura Integra Type S HRC Prototype staat bovendien op een met anderhalve centimeter verlaagd sportonderstel met een instelbare stabilisatorstang waarmee je het camber zou kunnen aanpassen. Voor extra grip zorgen de Pirelli PZero Trofeo R-banden, die geplooid worden rond knappe 19-duimsvelgen die zich vullen met verbeterde remmen. De Honda Racing Corporation schaafde bovendien 90 kilogram weg, onder meer door het gebruik van lichtgewicht onderdelen uit koolstofvezel en door het verwijderen van de achterbank. Let ook op de knappe Recaro-stoeltjes...

Acura Integra Type S HRC Prototype

 

 

 

Hoofdredacteur AutoGids

Instagram: @kjanssens_pro

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten