De nieuwe Hyundai Ioniq 5 N wil de wereld van de sportieve EV's veranderen met een combinatie van praktische bruikbaarheid, circuittalent en rijplezier. Maar er is altijd een overtreffende trap, want op de Tokyo Auto Salon debuteert deze NPX1. Dit pikzwarte prototype bundelt de Performance Parts die Hyundai ontwikkelt voor de Ioniq 5 N.
LEES OOK Productieversie Hyundai N74 krijgt 815 pk sterke waterstofmotor
Onder de neus van de Hyundai Ioniq 5 N NPX1 Concept hangt een enorme spoiler, toch moet die vleugel het afleggen tegen het exemplaar dat de achterklep siert. Let ook op de aangepaste velgen en de gigantische achterdiffusor. En op de niet langer rode, maar blauwe designdetails (voor bijvoorbeeld de remklauwen). Hyundai belooft ook nieuwe geluiden voor de digitale soundtrackcatalogus. Officieel gaat het nog om een studiemodel, maar deze onderdelen zal je binnenkort kunnen bestellen.
650 pk en 260 km/u
Aan de technische basis wordt niet geraakt: ook als NPX1 gebruikt de Hyundai Ioniq 5 N twee elektromotoren die in N Grin Boost-modus goed zijn voor een systeemvermogen van 650 pk, zodat de elektrische SUV aan 3,4 seconden genoeg heeft om van 0 naar 100 km/u te knallen en een topsnelheid van 260 km/u haalt. Het batterijpakket heeft een capaciteit van 84 kWh, kan snelladen aan 350 kWh en belooft een rijbereik van ongeveer 450 kilometer.
LEES OOK Vooruitblik: wat brengt Hyundai in 2024?
In Belgie verandert de nieuwe Hyundai Ioniq 5 N van eigenaar vanaf 79.999 euro.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!