Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

prototype / Jeep Patriot EV & Wrangler Unlimited EV

Geschreven door Olivier Duquesne op 19-01-2009

Au salon de Detroit, Jeep a présenté deux déclinaisons électriques de ces modèles Patriot et Wrangler. Celles-ci gardent un moteur thermique, mais uniquement comme générateur.

Zowel de Jeep Patriot EV als de Wrangler Unlimited EV wordt aangedreven door een elektromotor op batterijen, en als die leeg zijn, vervult een klassieke verbrandingsmotor de rol van generator. Op die manier hebben deze twee prototypes een rijbereik van 40 mijl (65 km) puur gebruikmakend van de batterijen; wanneer de SULEV-benzinemotor als generator fungeert om de elektromotor te voeden, dan loopt het rijbereik op tot 650 km. De Wrangler Unlimited is de krachtigste van de twee, met een elektromotor van 200 kW (272 pk) en een benzinemotor van 70 kW (96 pk), goed voor een sprint van 0 naar 100 in ongeveer 9 seconden. De Patriot moet het stellen met respectievelijk 150 kW (204 pk) en 45 kW (61 pk), maar is door zijn gunstiger afmetingen wel sneller: ongeveer 8 seconden van 0 naar 100 en een top van 161 km/h, tegenover 145 km/h voor de Wrangler. Allebei deze prototypes beschikken over een regeneratief remsysteem en kunnen tot vijf inzittenden meenemen.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten