Toyota is lang een koele minnaar geweest van de elektrische auto, maar intussen maakt de Japanse autoreus zich op voor een indrukwekkend EV-offensief. De ambitie om tegen 2030 liefst 30 nieuwe elektrische modellen te presenteren, wordt kracht bijgezet door in één keer 15 conceptcars los te laten. En onder die 15 studiemodellen bevindt zich ook de Sports Battery EV Concept, een voorbode van de elektrische Lexus LFA-opvolger.
>> Lees ook - Dit zijn de 15 elektrische conceptcars van Toyota en Lexus
Qua stijl zegt Lexus vaarwel aan het opzichtige radiatorrooster van de huidige modellen. De tweezitscoupé pakt uit met een lange motorkap en een scherpe neus, evenals met een korte achteroverhang die voor een echt GT-profiel zorgt. De stroomlijn is erg verzorgd, met een erg opengewerkte bumper en een vlakke bodem die een optimale luchtstroom moeten garanderen. De voorspoiler, zijschorten en diffusor achteraan moeten samen een neerwaartse druk en stabiliteit van de bovenste plank verzekeren, en geven tegelijk de Sports Battery EV Concept het nodige vleugje assertiviteit.
Solid-statebatterijen?
Gedaan met de hoogtoerige V10-krachtbron: de opvolger van de Lexus LFA zal dus vertrouwen op een volledig elektrische aandrijflijn. Naar de specificaties blijft het raden, Toyota wil enkel kwijt dat de supersportwagen niet meer dan 2 seconden nodig heeft om van 0 naar 100 km/u te sprinten.
>> Lees ook - Test Lexus LFA Nürburgring Package
De Lexus Sports Battery EV Concept zou bovendien beschikken over een rijbereik van meer dan 700 kilometer. Ook aan welk accutype de LFA 2.0 die actieradius te danken heeft, wordt (nog) niet gecommuniceerd. Maar we gokken op vastestofbatterijen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!