Zoals beloofd in 2007 stelt Morgan in Genève een rijdende concept-car voor die op waterstof werkt. Die valt niet enkel op door zijn brandstofcel, maar ook door zijn bijzondere stoelen, die zich aanpassen aan de lichaamsvorm van de bestuurder. Verder hebben de Morgan-ingenieurs zich hard ingespannen om de LifeCar zo licht mogelijk te maken. Ze hebben niet alleen een ultralicht chassis gebouwd op basis van dat van de Aero 8, maar enkele lichte esthetische wijzigingen hebben ook bijgedragen tot een betere stroomlijn.
Morgan en zijn partners hebben 2,5 jaar samengewerkt en meer dan 2,5 miljoen euro (1,9 miljoen pond) geïnvesteerd. De LifeCar haalt zijn brandstof niet enkel uit zijn tanks, maar ook uit de omgevingslucht. De waterstof wordt in de brandstofcellen omgezet in elektriciteit, waarmee dan een elektromotor wordt aangedreven. Als reststof komt uit de uitlaat enkel zuiver water. Voor extra sensaties wordt de energie die vrijkomt bij het remmen, opgeslagen in supercondensatoren, die deze power bij het accelereren erg snel weer kunnen vrijgeven. Volgens Morgan moet de LifeCar met een volle tank 320 kilometer ver kunnen rijden.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!