De Opel Astra OPC Extreme is rechtstreeks afgeleid van de race-Astra in zijn Cup-versie. Hij is uitgerust met een 2.0-turbomotor met « meer dan 300 pk » (preciezer wil het merk met het bliksemlogo niet communiceren). Deze motor is gekoppeld aan een manuele zesversnellingsbak die het vermogen via een sperdifferentieel aan de voorwielen doorgeeft. Forse prestaties worden niet enkel gegarandeerd door de energie van de volledig aluminium viercilinder, maar ook omdat de driedeurs gebruik maakt van koolstofvezel om gewicht te besparen. Het dak, de achterspoiler, de velgen en de motorkap maken allemaal gebruik van dit stevige en lichte materiaal. Het resultaat is een gewichtsbesparing van 100 kilo in vergelijking met de standaard OPC.
In het interieur is geen achterbank te vinden, die moest plaats maken voor een rolkooi. De twee inzittenden zijn vastgesnoerd in kuipstoelen die speciaal door Recaro werden ontwikkeld. De 'coureur' houdt een met koolstofvezel versterkt stuurwiel vast dat is bekleed met alcantara en opvallende gele stiknaden. Deze Astra OPC Extreme werd ontwikkeld op de Nordschleife van de Nürburgring. Officieel gaat het om een prototype, maar toch is deze erg sportieve auto nu al gehomologeerd voor straatgebruik. Als de reacties op het salon van Genève positief zijn, zou een productie in beperkte reeks kunnen volgen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!