Op zijn stand op het salon van Peking stelde Venucia, het door Dongfeng en Nissan opgerichte merk, een indrukwekkende SUV-conceptcar in formaat XXL voor die de eenvoudige naam ‘X’ kreeg. Nissan noemt het gevaarte een esthetisch manifest voor de stijltaal die zal worden toegepast op alle toekomstige modellen van Venucia. Deze nieuwe stijl “moet een sterke visuele impact maken met een indruk van luxe en kracht”. Deze nieuwe stijl doet ons echter vooral denken aan de jongste creaties van een bepaald Brits merk van luxe-SUV’s… Vooral langs opzij gezien. Op technisch vlak blijft Nissan zeer discreet over de kenmerken van het prototype. Is het een hybride, een elektrische auto of gebruikt hij een verbrandingsmotor? Nissan vermeldt wel dat sinds de oprichting van Venucia in 2010 al 7 specifieke modellen voor de Chinese markt zijn gelanceerd. En in 2017 alleen was het jonge merk al goed voor 140.000 verkochte auto’s.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!