Porsche verbergt zijn interesse voor elektrische aandrijfgehelen niet langer. Hier is, na de conceptcar Mission-E die voorgesteld werd op het salon van Frankfurt, de Cayman E-volution. Dit prototype, dat gebruikt wordt door de ontwikkelingsteams van Porsche, werd – als wereldpremière – voorgesteld op het Festival Automobile International in Parijs. Het unieke model lijkt sprekend op een klassieke Cayman. Op de stickers na, is het enige noemenswaardige verschil de klep om het voertuig op te laden. Op technisch vlak neemt hij het aandrijfgeheel en de technologie over van de conceptcar Mission-E.
500 kilometer
De batterij werkt op 800 volt. Door die hoge spanning dient de batterij slechts een kwartier op te laden, aan een speciaal aangepast oplaadpunt welteverstaan, om 360 kilometer te kunnen rijden. Wanneer de wagen langer aan de lader hangt, bedraagt het rijbereik maximaal 500 kilometer. 500 is ook het aantal pk's dat de twee elektromotoren gecombineerd leveren. Het model zal het echter niet tot productiewagen schoppen en blijft dus een studieobject – om de werking in een bekend onderstel te kunnen testen. Porsche wil tegen 2019 een elektrische wagen lanceren, maar het zal om een vierdeurs gaan die dicht aanleunt bij de conceptcar Mission-E.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!