Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

prototype / Deze restomod van de Porsche 928 benadert de perfectie +prijs

Geschreven door Klaas Janssens op 08-06-2022

Met de hulp van designer Carlo Borromeo heeft Nardone Automotive een retromoderne interpretatie van de Porsche 928 gebouwd. En het resultaat mag gezien worden, want deze restomod is van een oogverblindende schoonheid.

UPDATE Geen gelimiteerde productie, Nardone start de productie wel met 8 zogeheten Launch-specificaties van hun Porsche 928. En die kosten 480.000 euro, zonder donorwagen en zonder taksen.

De Porsche 928 is nooit uit de schaduw van de iconische 911 geraakt, maar dat neemt niet weg dat het een van de mooiere modellen uit de rijke geschiedenis van de Duitse sportwagenbouwer blijft. Hoe puur en tijdloos het koetswerkdesign eigenlijk was, herontdek je dankzij Nardone Automotive. Met de hulp van autodesigner Carlo Borromeo heeft dat een restomod gebouwd op basis van de Porsche 928. Het resultaat is van een verbluffende schoonheid.

LEES OOK Restomod Ferrari Testarossa by Officine Fioravanti (2022)

Het zowat volledig uit koolstofvezel vervaardigde koetswerk combineert het originele lijnenspel van Porsche 928 met gemoderniseerde bumpers en lichtclusters. De opklaplichten zijn gebleven, maar combineren een hedendaags ontwerp met moderne technologie. De creatie van Nardone Automotive draagt de bredere heupen van de GTS-versie, de originele 16-duimers maken plaats voor gesmede 18-inchvelgen met een nostalgisch ontwerp.

Porsche 928 by Nardone Automotive

Heerlijk instrumentarium

Niet alleen het koetswerk, ook het interieur van de Porsche 928 krijgt een retromoderne update van Nardone Automotive. De basisarchitectuur van de Duitse GT bleef behouden, maar hoogwaardige materialen zoals alcantara en Foglizzo-leder zorgen voor extra cachet. De opgeruimde middenconsole integreert het hedendaagse Porsche Classic Communication Management-systeem, toch is het de tellerpartij die de show steelt. De digitale omgeving wordt gecombineerd met een analoge, centraal gemonteerde toerenteller.

De door Nardonne Automotive aangepakte Porsche 928 wordt aangedreven door de originele V8, een atmosferische krachtbron met een cilinderinhoud van liefst 5,4 liter. De motor wordt wel gestuurd door een modern motormanagement. De aandrijflijn is goed voor een piekvermogen van ongeveer 400 pk, power die op de achterwielen gezet wordt via een opgewaardeerde zesversnellingsbak. Voor de nodige tractie zorgt een differentieel met beperkte slip (LSD) en voor de goede balans tussen comfort en sportiviteit tekent de actieve ophanging. Ook de stuurinrichting en de remmen kregen een hedendaagse make-over.

Nardonne Automotive sleutelde drie jaar aan deze restomod van de Porsche 928, die in juli 2022 debuteert op het Goodwood Festival of Speed. Toch blijft het nog tot 2024 wachten vooraleer deze creatie ook productieklaar is.

Porsche 928 by Nardone Automotive

Hoofdredacteur AutoGids

Instagram: @kjanssens_pro

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten