De ontwerpers van de Italiaanse koetswerkbouwer hebben de Rolls-cabriolet helemaal hertekend. Het koetswerk van de Hyperion is volledig nieuw en oogt vooral langer, dankzij een schuiner en meer naar achteren geplaatste voorruit. Daarvoor bevinden zich twee opbergvakken voor het jachtgerei van de klant. Het resultaat is een extreem lange neus, die optisch nog wat wordt uitgerekt door het schuine radiatorrooster. Omdat de voorruit de rijpositie 40 centimeter naar achteren dwong, moest de achterbank van de Phantom Drophead Coupé wijken. De afdekpaneel voor het stoffen kapje is gemaakt van edelhout. Hoewel de cockpit van de Rolls-Royce voor het overige nagenoeg ongewijzigd werd overgenomen, willen we toch wijzen op de aanwezigheid van een uniek Girard-Perregaux-klokje van onschatbare waarde.
Het mag duidelijk zijn dat Pininfarina's opdrachtgever, Roland Hall, over een aanzienlijke financiële draagkracht beschikt. Deze Rolls-collectioneur wilde een uniek exemplaar in zijn verzameling en dat mocht wat kosten. Hij noemde het exclusieve resultaat Hyperion, naar een van de titanen uit de Griekse mythologie, en droeg de creatie op aan Andrea Pininfarina, die onlangs het leven liet in een scooterongeval. De unieke Rolls-Royce Hyperion werd aan het grote publiek voorgesteld tijdens de Concours d'Elégance van het Pebble Beach-festival in Californië.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!