Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

prototype / Seat Minimo: urban mobility

Geschreven door Klaas Janssens op 25-02-2019

Op het Mobile World Congress in Barcelona stelt Seat deze Minimo voor, een stedelijke mobiliteitsoplossing die sterk aan de Renault Twizy doet denken.

Op het Mobile World Congress in Barcelona stelt Seat deze Minimo voor, een conceptstudie waarmee de Spaanse constructeur een oplossing formuleert voor de stedelijke mobiliteitsvragen van morgen. De 2,5 meter lange en 1,24 meter brede brommobiel wil het beste van een auto combineren met het beste van een motorfiets, want de Minimo is naast praktisch en comfortabel ook compact en agiel. Uiteraard in combinatie met autonome rijfunctionaliteiten, met slimme smartphonetoepassingen en met een elektrische aandrijving. Seat belooft een elektrisch rijbereik van een 100-tal kilometer.

Verwisselbare batterij

De Seat Minimo combineert een centrale koplamp en een hoge bestuurderspost met een 1+1-zitconfiguratie en asymmetrische deuren. Omdat je niet zou moeten wachten tot het accupakket weer opgeladen is, grijpt de Spaanse VW-dochter verwisselbare batterijen die opgeladen worden in universele charging points. De Minimo is bedoeld als deelwagen, al dacht Seat ook een soort leaseformule uit als alternatief voor particulier wagenbezit. Net zoals Citroën met de Ami One, inderdaad. Uiteindelijk komt iedereen bij dezelfde urban-mobilityoplossingen uit.

Hoofdredacteur AutoGids

Instagram: @kjanssens_pro

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten