Tijdens de voorstelling van de C8 Aileron had Spyker de nakende komst van een cabrioversie aangekondigd. Die werd nu als prototype onthuld in Pebble Beach, tijdens het Californische concours d'élégance. De Nederlandse constructeur koos voor de C8 Aileron Spyder logischerwijs voor een stoffen kap. De Spyder kan rekenen op het volledig van aluminium vervaardigde spaceframe-onderstel van de C8 Aileron, dat al van nature stijf is.
Het openen en sluiten van de soepele kap gebeurt elektrohydraulisch, maar het ontgrendelen of vergrendelen moet wel manueel gebeuren. In cabrioconfiguratie is de soft-top volledig aan het zicht onttrokken, waardoor het profiel van het koetswerk niet verstoord wordt. De kap is uitgerust met een gekleurde achterruit. Op de afdekklep van het dak staat het motto van Spyker te lezen: «Nulla tenaci invia est via» (de aanhouder wint).
De productie, met de hand, is geprogrammeerd voor het eerste semester van 2010. Net als de coupé zal deze versie worden aangedreven door een 4,2 liter grote V8 van Audi-origine, die goed is voor 400 pk. Naast de manuele zesversnellingsbak van Getrag biedt de Nederlandse constructeur ook een automaat van ZF, eveneens met zes verhoudingen. De topsnelheid bedraagt 300 km/h en de sprint van 0 tot 100 km/h vergt iets meer dan 4,5 seconden.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!