Op het 46ste salon van Tokio heeft Subaru een prototype onthuld van zijn toekomstige Levorg. De Japanse break blijft trouw aan de huisstijl, maar maakt toch iets meer werk van zijn design. Zo pakt hij uit met meer gespierde lijnen en een opening in de motorkap. Daar ligt een herontwikkelde 1.8-turbobenzine. De productieversie krijgt echter ongetwijfeld een hybride aandrijving. Het rijhulpsysteem EyeSight is herwerkt. Het gebruikt nog steeds een stereocamera, maar is vernieuwd voor een beter panoramisch zicht. Dankzij 4 extra sensoren (twee voor en twee achter) heeft de auto een 360-gradenzicht op zijn omgeving. Het systeem kan zo gevaar op een kruispunt detecteren terwijl de bestuurder het verkeer op andere rijstroken nog niet kan zien.
Geconnecteerde rijhulpsystemen in Japan
In Japan kan de Levorg ook zelfstandig remmen voor een bocht dankzij een geperfectioneerde gps-localisatie via het Michibiki-netwerk (Quasi-Zenith Satellite System) van het Japanse ruimtevaartagentschap. Ook de automatische noodoproep bij detectie van een zwaar ongeval is iets voor enkel Japan, waar het model half 2020 op de markt komt. Wij hier in Europa zullen ongetwijfeld nog tot 2021 moeten wachten.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!