De Japan Mobility Show in Tokio staat in het teken van de comebacks. Want als alles loopt zoals de gemiddelde autofanaat hoopt dat het loopt, ontpopt deze FT-Se Concept binnenkort in een nieuwe Toyota MR2. De Japanse constructeur geeft geen specificaties mee, dus naar het vermogen of de prestaties van de compacte sportwagen blijft het raden.
Die nieuwe Toyota MR2 (of wordt het GR2?) krijgt een elektrische aandrijflijn met een midscheeps gemonteerde elektromotor die de achterwielen aandrijft. Het koetswerkdesign doet wat denken aan Lotus-modellen zoals de Elise en de Evora, waarbij de ontwerpers compacte afmetingen en aerodynamische efficiëntie combineren met een een dramatisch lijnenspel.
Gazoo Racing als submerk van Toyota?
Net zoals zijn voorgangers telt het interieur van de nieuwe Toyota MR2 slechts twee zitplaatsen - in tegenstelling tot de GR86, die een 2+2-zitconfiguratie hanteert. De sobere cockpit dient vooral de bestuurder, die een F1-achtig sportstuurtje in handen gedrukt krijgt. Naast de digitale tellerpartij draagt de FT-Se Concept nog twee displays die wat op smartphones lijken.
Opvallend: De FT-Se Concept doet het zonder Toyota-logo's, overal kleven GR-embleempjes. Wordt Gazoo Racing misschien een sportief submerk?
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!