We beginnen bij de Karma Revero GTS, de sportversie van de eerder dit jaar aangekondigde Revero GT. Die is nog steeds gebaseerd op de oude Fisker Karma, maar dan met een hele rits technologische updates. De GTS levert evenveel vermogen als de GT, 544 pk en 746 Nm, maar snelt 0,5 seconden sneller naar de 100 km/u (nu 4 seconden) dankzij launch control. De aandrijflijn bestaat nog steeds uit twee elektromotoren en een BMW-driecilinder als range extender. De 28 kWh grote batterij geeft hem een elektrische range van 130 km, het totale rijbereik bedraagt 580 km. De Revero GTS is ook te herkennen aan zijn koolstofvezel onderdelen in de carrosserie.
SC2 Concept
De Karma SC2 is in feite de dichte versie van de SC1, een volledig elektrische hypercar met 1.100 pk en een geclaimde sprinttijd van minder dan 2 seconden. De SC2 zou ook 560 km ver kunnen rijden op een lading dankzij de 120 kWh grote batterij. Het interieur is wel aangepakt, met mooiere materialen en een iets realistischer design. Ook leuk is de ‘Drive and Play’-technologie, waarmee de SC2 je laatste rit (bijvoorbeeld op het circuit) opslaat en opnieuw afspeelt via een laserprojector. Zo kan je het opnieuw ervaren en zelfs je tijden virtueel proberen verbeteren. Productieplannen zijn er evenwel niet.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!