De op het Autosalon van Sao Paulo onthulde VW Tarok Concept gaat de loop 2020 verwachte productieversie vooraf. Deze pick-up richt zich in de eerste plaats op de Zuid-Amerikaanse markt en op Brazilië in het bijzonder. Al steekt Wolfsburg niet onder stoelen of banken dat exportplannen naar Europa tot de mogelijkheden behoren, mocht daar interesse voor zijn.
Dan denken we in de eerste plaats aan Oost-Europa. Al zou de Tarok ook interessant kunnen zijn voor de Belgische markt, dat een fiscaal gunstregime hanteert voor pick-ups.
Polyvalentie troef
Hoewel de Volkswagen Tarok een 5 meter lange pick-up is, doen zowel het lijnenspel als het interieur aan het koetswerkontwerp en de cockpitlay-out van de T-Cross en T-Roc denken. Inclusief de Virtual Cockpit en de centrale multimediadisplay. Het targadak is een leuk en de neerklapbare achterwand een handig designelement. Zo groeit de lengte van de laadvloer van 1,2 naar bijna 1,9 meter. Leg je ook de achterklep plat, dan kan je zaken met een lengte tot 2,8 meter transporteren.
De Volkswagen Tarok Concept draagt een 1.4 TSI-krachtbron in het vooronder, een 150 pk sterke benzinemotor die desgewenst op E22 of zelfs op E100 (ethanol) draait. De pick-up combineert 4Motion-vierwielaandrijving met de gerobotiseerde DSG-zesversnellingsbak met dubbele koppeling. Er is ook sprake van een dieselversie, aangedreven door de eveneens 150 pk krachtige 2.0 TDI.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!