Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Salon van Los Angeles 2017 / Aston Martin Vantage: met elektronisch differentieel

Verwachte lancering : 01-06-2018

Geschreven door Olivier Duquesne op 28-11-2017

Aston Martin heeft zijn nieuwe Vantage onthuld. Zijn biturbo-V8 van Mercedes-AMG wordt gecombineerd met een ZF-achttrapsautomaat. De coupé krijgt een elektronisch achterdifferentieel en onderscheidt zich door zijn radiatorrooster.

De nieuwe generatie van de Aston Martin Vantage heeft een gezicht met gestrekte koplampen en een radiatorrooster dat tot in de bumper doorloopt. Daarachter komen strakke lijnen die uitlopen in een achterste met hoog ingeplante lichtblokken. Onder de motorkap ligt niet langer een huiseigen atmosferische motor maar wel een V8 van Mercedes-AMG. De Britse constructeur benadrukt veel werk te hebben gestoken in de klank van de vierliter met twee turbo’s die 510 pk en 685 Nm ontwikkelt. De overbrenging op de achterwielen verloopt via een ZF-achttrapsautomaat. De 1.530 kilo zware coupé heeft een statische gewichtsverdeling van 50:50.

E-Diff

Het chassis gebruikt adaptieve schokdempers. Om bochten beter aan te kunnen snijden is de Vantage uitgerust met een elektronisch differentieel dat op een paar milliseconden volledig kan openen of sluiten. In een rechte lijn sprint hij van 0 naar 100 km/h in 3,7 seconden. Zijn topsnelheid ligt op 314 km/h. Zijn Pirelli P Zero-banden zullen dus snel slijten. Qua multimedia innoveert de Vantage nauwelijks, ondanks zijn prijskaartje van bijna 160.000 euro. Zo zijn Android Auto of Apple CarPlay niet verkrijgbaar. Alle systemen laten zich bedienen met een scherm van 8 duim.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten