Het salon van Parijs had 14 procent minder bezoekers dan in 2014, een middelmatige daling voor grote evenementen in Frankrijk sinds de aanslagen van 13 november 2015 (van 15 procent tot 30 procent). Maar deze kleinere opkomst verhindert niet dat er toch nog rond één miljoen bezoekers opdaagden. Het salon bevestigt dus zijn status van meest bezochte autosalon ter wereld. Het salon van Parijs heeft 1.072.697 bezoekers op de teller, ondanks de afwezigheid van grote constructeurs zoals Ford of Volvo.
Om te kopen
De organisatoren preciseren dat 1 bezoeker op 3 naar Parijs afgezakt is om inlichtingen in te winnen voordat ze tot een aankoop overgaan. In 2014 was dit 1 op 4. De exposanten lijken dit te bevestigen, want het aantal informatiegesprekken of bestellingen ter plaatse steeg met 50 procent. Het publiek was ook gevarieerder. 1 bezoeker op 3 kwam voor de eerste keer naar het Parijse salon. Er waren ook meer jongeren, meer vrouwen (1 op 4) en meer personen van buiten Parijs en haar regio (45 procent).
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!