Zoals de nieuwe Ford Tourneo Connect eigenlijk een Volkswagen Caddy is, baseert de volgende generatie VW Amarok zich grotendeels op de eind 2021 gepresenteerde Ford Ranger. Maar dat wisten wel. Nu geeft Wolfsburg nieuwe informatie vrij, inclusief nieuwe beelden van de nog in camouflagetape verpakte pick-up. Wat moeten we onthouden?
Afmetingen: groter
De nieuwe VW Amarok wordt groter dan zijn voorganger. De koetswerk heeft een lengte van 5,35 meter (+10 cm) en een wielbasis van 3,27 meter (+17,5 cm). De pick-up zal aangeboden worden als Single Cab en als Double Cab.
Motoren: diesels
De VW Amarok wordt gelanceerd met dieselmotoren. Daarbij laat Volkswagen de keuze tussen een viercilinder met een cilinderinhoud van 2 liter en een V6 met een cilinderinhoud van 3 liter. Wolfsburg spreekt niet over de 2,3 liter-turbobenzine die Ford aanbiedt op de Ford Ranger.
De pick-up van Volkswagen wordt aangeboden met achter- en met vierwielaandrijving. Het is niet duidelijk welk 4x4-systeem de VW Amarok krijgt. De Ford Ranger laat immers de keuze tussen een inschakelbaar systeem of een permanente AWD-aandrijving.
Ledkoplampen met matrixtechnologie
Het koetswerk van de VW Amarok zal optioneel te bestellen zijn met ledkoplampen met matrixtechnologie. Ook het interieur spreekt in enen en nullen, want de pick-up komt met een digitaal instrumentarium en een flink uit de kluiten gewassen infotainmentdisplay.
Lancering?
De nieuwe VW Amarok zal ook door Ford worden gebouwd, in de Zuid-Afrikaanse fabriek in Silverton, terwijl de vorige generatie van de band liep in het Argentijnse Pacheco en in het Duitse Hannover. De pick-up komt in de loop van 2022 op de markt, maar op prijzen en technische gegevens is het nog even wachten.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!