De nieuwe Peugeot 308 debuteerde in 2021 met twee plug-inhybride varianten, 180 of 225 pk sterk. In 2023 vervoegt ook een 100% elektrische versie het gamma. Die Peugeot e-308 zal gebruik maken van de aandrijflijn van de e-208 en e-2008, al verandert er wel het een en het ander. Een overzichtje van de modificaties:
Elektromotor
De Peugeot e-308 vertrouwt op een elektromotor die de voorwielen aandrijft. In vergelijking met de e-208 en e-2008 stijgt het vermogen van 136 naar 156 pk en het maximumkoppel van 260 naar 270 Nm.
Batterij
De Peugeot e-308 krijgt ook een groter accupakket dan de e-208 en e-2008. De capaciteit van de batterij groeit van 50 tot 54 kWh. Ook de samenstelling zou anders zijn, want de Franse constructeur zou NMC-accu's gaan gebruiken.
Laden
De Peugeot e-308 maakt gebruik van een 400V-systeem met een maximaal laadvermogen van 100 kW. In ideale omstandigheden volstaat een half uur op de accu's van 10 tot 80% bij te laden. Bij een huis-tuin-en-keukenstekker reken je op ongeveer 5 uur.
Rijbereik
Dankzij de grotere en efficiëntere batterij zou de Peugeot e-308 een rijbereik van 400 kilometer ambiëren.
Andere?
Op wat blauwe designdetails na ziet de Peugeot e-308 er hetzelfde uit als elke 308, al zou het koetswerk wel wat aerodynamische aanpassingen krijgen die de luchtweerstand moeten drukken. Het gewicht en het koffervolume blijven hetzelfde als de hybride versies: 1,6 ton en 361 liter.
Bekijk ook onze video van de Peugeot 308
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!