Zowel uiterlijk als binnenin inspireert de nieuwe reisberline zich op het Audi-conceptmodel Prologue (net als de toekomstige A8 trouwens), maar de A6 zou geen recht hebben op een doorlopende lichtband achteraan, die is naar verluidt voorbehouden voor de A7 en de A8 (en ook voor de elektrische Q6 e-tron die in Brussel zal worden gebouwd). Binnenin krijgen we, alweer naar het voorbeeld van de Prologue, grote beeldschermen die de idee van de virtuele cockpit nog verder moeten uitdiepen.
Technisch zal de A6 uiteraard ook met vierwielaandrijving te krijgen zijn en qua motoren komt er waarschijnlijk een sterk aangepaste drieliter TDI, naast de al gekende maar geoptimaliseerde motoren. Een zuiver elektrische A6 wordt niet verwacht, wel twee plug-in hybride modellen zoals nu al het geval is bij de Audi Q7. Voor wat het onderstel betreft, zou van die Q7 ook de vierwielsturing overgenomen worden als mogelijke optie.
Vanzelfsprekend komt er (ook in 2018) een Avant-versie van deze A6, later aangevuld met een Allroad-afgeleide. Deze laatste waarschijnlijk samen met de S6. Of en wanneer er ook nog een RS6 komt en wat daar onder de motorkap zal zitten is op dit moment nog koffiedik kijken.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!