De Microlino is geen auto en geen motorfiets, maar iets ertussenin. Toch leunt deze BMW Isetta van de 21e eeuw dichter bij een auto aan dan bijvoorbeeld een Renault Twizy, aangezien hij een volledig gesloten koetswerk heeft. En in tegenstelling tot een Citroën Ami haalt hij een topsnelheid van 90km/u en heb je er dus wel een rijbewijs B voor nodig. Instappen doe je net als in de BMW Isetta van weleer door de volledige voorpartij te openen.
In ieder geval wordt het sympathieke elektrische karretje van amper 2,52 meter aangedreven door een elektromotor van 12,5 kW, die gevoed wordt door een batterij van 6,10,5 of 14 kWh. Daarmee geraakt de kekke tweezitter, die hoogstens 530 kg op de weegschaal zet, in theorie respectievelijk 91, 177 en 230 km ver.
LEES OOK: Microlino Isetta gaat in productie
Trendy mobiliteitsoplossing
D'Ieteren, dat bij ons vooral bekend is als invoerder van de merken van de Volkswagen-groep, is al een tijdje aan het diversifiëren, met als doel ook een belangrijke speler te worden in de sector van de alternatieve mobiliteit. Zo heeft de groep al enige tijd de aanbieder van deelauto's Poppy in zijn portefeuille, evenals fietswinkelketen iBike en fietsenmerk Lucien.
De Microlino past natuurlijk perfect in dat plaatje. D'Ieteren zal de Microlino tentoonstellen op het salon van Brussel, maar het autootje zal eind dit jaar al online besteld kunnen worden, voor een basisprijs van 14.900 euro. De eerste exemplaren zullen in de loop van het eerste semester van 2023 worden geleverd.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!