UPDATE Het officiële antwoord van Toyota Motor Europe: "We can’t comment on future product plans"
Toyota stond lange tijd voor solide, maar saai. Voor hybrides die onverslijtbaar waren, maar waarin je liever niet gezien werd. Dat veranderde volledig met de komst van de GR-modellen, die opgenomen werden onder de koepel van Gazoo Racing.
Gazoo Racing, dat is de competitiedivisie die ook verantwoordelijk is voor de recente successen in het Wereldkampioenschap Rally (WRC) en het Wereldkampioenschap Endurance (WEC).
GR versus GR Sport
Als we de eerste Yaris GRMN even links laten liggen, dan begint het Gazoo Racing-verhaal wat aarzelend. De comeback van de Supra werd niet door iedereen op applaus onthaald, wegens een Japans verpakte BMW Z4. Maar sinds de ronduit fantastische Toyota GR Yaris staan de fans stampend op de banken. Daarna volgden de GR86 en de GR Corolla, al is die laatste jammer genoeg niet verkrijgbaar in Europa. Hoe dan ook: dolletjes! Vooral in tijden van elektrificatie.
Nu zou ene Yasunori Suezawa, hoofdingenieur bij Toyota, gezegd hebben dat er geen GR-modellen meer komen. De naam is gemaakt, voortaan zou de Japanse constructeurs zich beperken tot GR Sport-versies. Dus geen specifieke sportmodellen meer, wel dynamische uitrustingsniveaus... Zoals voor de Toyota Yaris Cross. Hopelijk is het een kwakkel, maar we durven er onze handen niet voor in het vuur steken.
Bron: Drive
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!