Zijn gestroomlijnde, best gedurfde lijnenspel bracht de Hyundai Ioniq 6 niet het verhoopte verkoopsucces, wat de designers van de Zuid-Koreaanse constructeur noopt tot een redelijk radicale facelift van de elektrische auto. Aan het gestrekte silhouet valt weinig te doen, maar zowel de voorzijde als de achterkant gaan volledig op de schop.
LEES OOK Hyundai stuurt EV-plannen noodgedwongen bij
Ook het interieur wordt tegen het licht gehouden: door bepaalde bedieningsorganen te verplaatsen, wil Hyundai de ergonomie van de Ioniq 6 verbeteren. Zo is er spake van een fysieke knop voor de meestgebruikte functies en van een nieuw oplaadstation voor smartphones.
Hyundai Ioniq 6 N
Die visuele update gaat hand in hand met een technologische upgrade, waarbij een grotere accupakket voor een hoger rijbereik moet zorgen. De capaciteit van de batterijen zou toenemen van 77,4 naar 84 kWh en resulteren in een maximale actieradius van bijna 650 kilometer (WLTP). Hyundai belooft ook een herbekeken onderstel, wat ervoor moet zorgen dat de Ioniq 6 een hoger comfortniveau koppelt aan een dynamischer rijgedrag.
LEES OOK Productieversie Hyundai Vision N74 krijgt hybride waterstofmotor
Voor het spitsere werk moet je de nieuwe Hyundai Ioniq 6 N hebben, die bij de facelift geïntroduceerd zou worden. Dankzij de alweer uit 2022 stammende RN22e Concept weten we hoe deze sportversie eruit zal gaan zien, dankzij de indrukwekkende Ioniq 5 N weten we welke specificaties (650 pk in N Grin-boostmodus), welke prestaties (0-100 km/u in 3,4 seconden en een top van 260 km/u) en welke features (N Torque Distribution, e-LSD, N e-Shift, enz...) deze N-versie krijgt.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!