We wisten dat hij eraan zat te komen, nu weten we ook hoe de Mercedes-AMG G63 4x4² eruit ziet. Zoals een G-Klasse, maar dan wat hoger en breder op zijn poten. Let ook op de extra ledverlichting op het dak en de uit koolstofvezel vervaardigde cover voor het op de achterklep bevestigde reservewiel. Het doel van die aanpassingen: de reeds bijzonder getalenteerde terreinwagen nog meer off-roadmogelijkheden geven. Want ook technisch verandert het een en het ander.
De Mercedes-AMG G63 4x4² staat op een volledig herbouwd onderstel dat portaalassen gebruikt. In vergelijking met de gewone G-Klasse neemt de bodemvrijheid toe van 238 naar 352 millimeter, de waaddiepte van 70 naar 91 centimeter en de aanrijhoek van 27 naar 40 graden. De specifieke 22-duimsvelgen worden omgord door off-roadrubber.
V8-biturbo
Tussen de voorwielen van de Mercedes-AMG G63 4x4² ligt de bekende 4 liter-biturbo, nog steeds goed voor een vermogen van 585 pk en een maximaal koppel van 850 Nm. De V8 schakelt via een negentrapsautomaat en drijft alle vier de wielen aan via permanente 4Matic-technologie. Ondanks het hogere gewicht en de slechtere aerodynamica sprint de Mercedes-AMG G63 4x4² in minder dan 5 seconden.
Deze Mercedes-AMG G63 4x4² wordt omschreven als de laatste van zijn soort. Een verwijzing naar de elektrische EQG, wellicht. Deze versie zou maar een jaar te koop worden aangeboden, naar het voorbeeld van de Mercedes-AMG GT Black Series. Voor een Belgische prijs is het nog te vroeg, maar een weggevertje wordt deze G63 4x4² niet.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!