De voorzijde en het profiel ogen erg bekend, maar de nieuwe Range Rover krijgt wel een opmerkelijke achterpartij. De verduisterde achterlichtblokken worden met elkaar verbonden door een zwarte sierstrip die de breedte van het koetswerk accentueert, een truukje dat ze eerder toepasten bij de facelift van de Land Rover Discovery.
Ook het interieur vergeet te verrassen, al oogt het nieuwe stuur en de zwevende display van het PiviPro-infotainmentsysteem wel erg gelikt.
Hybride en elektrisch
De voornaamste nieuwigheid schuilt evenwel onder het stijlvolle koetswerk. De nieuwe Range Rover steunt immers op de flexibele MLA-architectuur die over vierwielsturing zou beschikken en die verschillende motorisaties de baas kan. Naast exemplaren met klassieke verbrandingsmotoren zal de nieuwe Range Rover ook beschikbaar zijn met plug-inhybride en 100% elektrische aandrijflijnen.
Bij de verkoopstart in 2022 zal je wellicht kunnen kiezen tussen een mildhybride zes-in-lijn (op benzine of diesel) en een plug-inhybride vier-in-lijn die een elektromotor gebruikt om het systeemvermogen op te krikken naar 400 pk. Er is ook sprake van ee 4,4 liter-V8 van BMW-origine, want de geliefde 5 liter-V8 van Jaguar Land Rover zou de strengere CO2-regelgeving niet overleefd hebben. De elektrische Range Rover zou pas in een later stadium volgen, als speelmaatje van de Mercedes-EQ G-Klasse.
De officiële info, inclusief extra beeldmateriaal van de nieuwe Range Rover, volgt op 26 oktober 2021.
Bron: Instagram
View this post on Instagram
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!