Voorwaardelijke wijs, want vooraleer je varianten kan afleiden, heb je wel een origineel nodig. Die ID.2 staat gepland voor 2025, maar met de heersende malaise bij VW is het lang niet zeker dat de elektrische hatchback ook daadwerkelijk die deadline zal halen.
Uitstel is vooralsnog geen afstel. Dus, als hij er komt, dan zal dat zijn naar analogie met de Polo en T-Cross - VW's waar de ID.2 en de 'ID.2all SUV' (tussen haakjes wegens (uiteraard) nog geen officiële naam) allicht hun afmetingen mee zullen delen . Het compacte SUV-tje zou bijgevolg het elektrische B-segment bij Volkswagen komen aftoppen.
Prijskaartje?
Wat waarschijnlijk betekent dat je er ook meer voor zal moeten neertellen dan 25.000 euro, het symbolische startbedrag waar VW graag zijn ID.2 zou bij laten aftrappen. Net als de ID.2 - en bij uitbreiding de Cupra Raval en de compacte cross-over van Skoda - zal ook het compacte SUV-tje op het MEB Entry-platform worden gepoot
Ondertussen wordt er in Wolfsburg ook al naar onderen gekeken. Zoals we eerder al meldden, zijn Volkswagen en Renault aan verkennende gesprekken begonnen voor een echte stadskar. De VW ID.1 zo je wil.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!