Even terugspoelen naar 2017, het jaar waarin Honda twee leuke designstudies presenteerde. Je had de Urban EV Concept, een elektrisch stadswagentje dat intussen in de catalogus staat als de Honda E. En je had deze Sports EV Concept, een compacte sportwagenversie van dat elektrische stadswagentje. Maar die kreeg geen verlengstuk op de openbare weg. Al zou dat wel eens kunnen veranderen, want de Japanse constructeur zou bezig zijn met een productieversie van die Sports EV Concept.
Honda zou immers volop bezig zijn met de ontwikkeling van die Sports EV Concept. Erg moeilijk kan dat niet zijn, want het sportkarretje bouwt op de technische fundamenten van de Honda E. De elektrische stadwagen beschikt over achterwielaandrijving, beschikt over een batterijpakket van 35,5 kWh en puurt een vermogen van 154 pk uit zijn elektromotor - toch als je voor de Advanced opteert, anders is het 136 pk.
Moderne CRX?
We prezen de Honda E voor zijn guitige looks en zijn prettige weggedrag, maar hadden wat problemen met zijn kleine accupakket en beperkte autonomie. Mogelijk wil Honda de productieversie van de Sports EV Concept zegenen met een wat grotere batterij en een wat sterkere elektromotor, zodat de sportcoupé in de markt gezet kan worden als de elektrisch aangedreven opvolger van de legendarische Honda CRX en de wat minder legendarische CR-Z.
Of de experimenten met de Honda Sports EV Concept binnenkort tot een productiemodel leiden, klinkt aannemelijk. Maar de kans dat de CR-E (?) ook de oversteek naar Europa maakt, lijkt miniem. Maar dromen doet geen zeer.
Bron: Carsensor
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!