Het hot-hatchsegment verliest twee sterke krachten, nu Hyundai beslist heeft dat zowel de i20 N als de i30 N van het toneel verdwijnen. Een nieuwe klap voor de liefhebbers van sportieve hatchbacks, die reeds afscheid moesten nemen van de compacte scheurijzers zoals de Ford Fiesta ST en de Renault Clio RS. Hyundai zal N-sportmodellen blijven maken, maar de badge zal nog enkel elektrische auto's tooien - zoals de nieuwe Ioniq 5 N.
Hyundai i20 N
- Debuut: 2021
- Motor: 1,6 liter-turbobenzine
- Transmissie: voorwielaandrijving, manuele zesbak
- Specs: 204 pk en 275 Nm
- Prestaties: 0-100 in 6,7 seconden, topsnelheid van 230 km/u
Hyundai i30 N
- Debuut: 2018, facelift in 2021
- Motor: 2 liter-turbobenzine
- Transmissie: voorwielaandrijving, manuele zesbak of gerobotiseerde achtbak
- Specs: 280 pk en 392 Nm (met Performance Package)
- Prestaties: 0-100 in 5,9 seconden, topsnelheid van 250 km/u
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!